Hva er felles verdier for seks (6) grunderselskaper?

Det handler om å se positivt. En grunder eller et grunderselskap må se positivt, uansett situasjon. I denne artikkelen forteller vi om hvordan norske grunderselskaper gikk sammen for å skape synergier. Hva er felles verdier for seks grunderselskaper?

Eroma Perfumes har årlig en foto kampanje som handler om å bevisstgjøre verdier rundt produktene. Hvert år i høst kjøres kampanjen på tvers av sosialemedie plattformer. I år ble den riktig nok forsinket på grunn av koronavirus pandemi.

Planlegging

År 2020 er annerledes på mange måter. Ikke bare pga. pandemien, men også hvordan vi i Eroma planla vår egen fotoshoot. Normalen som har vært tidligere er at vi håndplukket herre- og kvinne modeller og hår- og make-up stylister. OK! Så det var det første vi endret på. Nå lurer dere sikkert på hvordan vi gikk frem og hvordan vi planla dette. 

Kort fortalt trenger man alltid en plan. Hva er formålet? Hvem er kunden? Hvor er kunden? Eroma Perfumes har kunder over hele verden, men det betyr ikke alltid at man skal fokusere på hele markedet til enhver tid. Nærmere sagt så er det helt umulig. Som et eksempel er dette innlegget skrevet på norsk. Språk forteller hvem vår fokuskunde er. Så nå som hvem og hvor er definert, må vi finne formålet. Jo, det er som alltid å bevisstgjøre våre verdier. Hva er våre verdier?

Våre verdier finner du på siden om oss eller Discover our Brand. Kan raskt fortelle at våre verdier er naturlige, plantebaserte ingredienser, dyrevennlighet, alkoholfrie produkter – det er de viktigste. Oppsummert kan man si etiske produkter innenfor kosmetikk. 

Hvordan skal man treffe verdiene gjennom en fotoseanse? I år hadde vi en visjon om å gjøre det fashion way. 

Siden vi allerede hadde bestemt oss for å la «konkurransen» være mer åpen, lagde vi en landingside hvor vi hadde satt noen krav til modellene. Vi fikk enormt respons. Langt mer enn hva vi forventet. 

Planlegging
smittevern

Så skjedde det mest uforventede

Som mange vet kom koronavirus snikende inn i våre liv. Ord som smittevern, sosial distansering, Antibac og to meters avstand ble vanlige. Lockdown – Hele Norge «stoppet». Krisepakker og permitteringer – NAV. Småbedriftseiere var bekymret. Grundere var fortvilet. Mange selskaper som vi så opptil gikk konkurs. Mange kjeder gikk konkurs. 

Vi var selvsagt bekymret vi også – salget vårt stoppet opp helt. Ingen utsendinger. Vi lever av våre forhandlere, og de hadde jo stengt dørene. Våre nisje produkter passer godt hos skjønnhetsalong, frisør, barber og innen velvære. 

Folkehelse institutt (FHI) kom med råd om smittevern 

Vi i Eroma Perfumes måtte nå tenke enda mer kreativt. Nå var det ikke bare oss, men det var flere – og vi har alltid vært inkluderende. Vi har alltid vært åpne for samarbeid med andre selskaper. Selv om Eroma er et ungt selskap, så sitter pådriverne bak Eroma med tungt kunnskap innen foto, grafisk, video, animasjon, salg, markedsføring og mm. 

Ikke for å glemme samarbeidsprosjektet mellom Eroma og TrønderBeard i 2018 – Limited Edition Skjeggolje, som duftet himmelsk. Hvor en fast sum av overskuddet gikk til Barnekreftforeningen. 55 nummererte flasker og alle ble utsolgt på en blunk. 

Alexx Alexxander parfymen husker du fortsatt kanskje. Et stort navn i Norge å jobbe sammen med. De ble godt tatt i mot på det norske markedet. 

Vi gjør det igjen… og igjen!

Vi hadde to valg: 

  1. Droppe årlige kampanjen. 
  2. Gjenoppta prosessen og gjennomføre. 

Vel, beslutningen var enstemmig og vi valgte å gjenoppta og gjennomføre. Det var ikke så lett… Rett etter sommerferien gjorde vi en recap. Påmeldingene til å stille opp som modell hadde økt med nesten 50%. Bra! Tenkte vi! 

Det er lidenskapelig interessen som driver oss frem.

Den endelige sjekklisten så nå slik ut:

  • Audition i studio for påmeldte modeller
  • Samarbeidspartner – Hår- og makeup
  • Smittevern
  • Holde avstand
  • Lokasjon for foto – samarbeidspartner ?
  • Klær ? Samarbeidspartner ?
  • Annet?

Vi spurte pent en våre forhandlere  og de takket ja med engang. Det var en gledesdag. I regi med KAVA Frogner kjørte vi igang audition for modellene i vårt faste studio – Studio Metro. Derfra plukket vi 5 modeller som gikk videre. Deretter tok vi en finpuss av våre samarbeidspartnere og gikk videre med dem. 

Samarbeid

I noen tilfeller kan man kjøre «one man show», men det funker ikke alltid. Jo kanskje i mindre settinger. I år var situasjonen annerledes uansett.

Da jeg var liten fortalte pappa meg en historie:

En far fortalte sine tre sønner om å hente tre pinner hver. Faren la alle pinnene sammen og ba hver og en sønn om å brekke de. Først den ene, så den andre så den tredje. Ingen klarte det. Så sa faren om å bruke kreftene sammen og brekke de. Det klarte de! 

Læringen er at man kan slå igjennom det meste når vi er samlet. 

Slik vi sier i Eroma. Sammen er vi dynamitt. 

Takk for samarbeide

Sammen er vi sterkere

1. juni 2016 ble Kava Frogner til, av Tiia Maria, Gunn og Hans. Itillegg jobber også Jonas og Line på Kava, to dyktige og erfarne frisører.

Alle i Kava har lang erfaring i bransjen, og har jobbet i flere frisørsalonger, på kreative oppdrag innenfor film/tv, fotoshoot, musikkvideo, magasiner mm.

De er alle interessert i mote og skjønnhet og oppdatert på trender.

Kava frisør ligger i et hjørnelokale i en flott bygård midt på Frogner i Oslo, med store vinduer og mye lys. Bjørknes Privat skole er rett ved, og Kolonihagen restaurant i bakgården.

Det hele startet i Skovveien 8 – hjertet av Frogner House Apartments. Bygningen har en historie som går helt tilbake til 1800-tallet og har blitt brukt til både utleie og kontorer før det i 1992 ble gjort om til Frogner House Hotell. Et hotell med sjel, høyt under taket og store vinduer. Hotellet var kjent for å være et sted gjester følte seg som hjemme og disse tilbakemeldingene gjorde at hotellet ble gjort om til serviced apartments med slagordet Home when you’re not.

Vi takker Frogner House for å ha fotografert der det startet – Skovveien 8.

Vi i My Alter Ego legger vekt på å kunne hjelpe den klesbeviste mannen. Vii leverer klær både i standard størrelser og skreddersydd. Vi tilbyr dresser, skjorter, jakker, genserer, bukser, accessories og mer.

Munnbindene er av type N95 på innsiden og konstruert med tre lag som gir korrekt luftstrøm. To av lagene er av kaffegarn slag som beskytter og filtrerer miljøgifter og forurensning. Siste lagene er avansert vevet med PowerKnit-Teknologi som gjør at masken får en mye lengre holdbarhet og levetid. Den har god og komfortabel følelse av mykhet rundt nesepartiet perfekt passform med som skyldes bruk av FlexKnit-Materiale.

Filteret er laget av Biobased N95, som er en kombinasjon av kaffe og Silver Nano. I tillegg er filteret AATCC 100-sertifisert av QUATEST3 og har en levetid på 30 dager om det vaskes jevnlig for hånd.

Ivett Josefine Geiger er dagligleder i G.I.J. DESIGN og styremedlem i ByAktiv Oslo.
 
Hun er en dedikert grafisk designer med god og bred kreativ erfaring innen media og reklamebransjen inkludert foto og videoproduksjon.
 
Alle behind the scenes bilder og video er produsert av G.I.J. Design.